Mastercard

Obchodník roku 2021

Slavnostní předání cen vítězům proběhlo 5. dubna 2022 v rámci galavečera konference Retail Summit v Kongresovém centru Praha.

Vítězové Mastercard Obchodník roku 2021

Absolutní vítěz

Absolutním vítězem se každoročně stává obchodník, který dosáhne v rámci reprezentativního výzkumu nejvyššího celkového skóre napříč všemi kategoriemi. Absolutním vítězem devatenáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku se stala síť lékáren Dr.Max. Tento obchodník obhájil své prvenství získané v minulém roce a stejně jako loni si vedení získává jak díky parametru zapamatovatelnosti, tak díky loajalitě svých zákazníků.

Mastercard Obchodní roku 2021 – Cena veřejnosti

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2020 – Cena veřejnosti zvítězil Lidl Česká republika57 522 hlasy. Na druhém místě se umístila společnost Kaufland, která získala 30 519 hlasů a na třetím společnost Albert s 22 028 hlasy. Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz od 18. října 2021 do 9. ledna 2022. Celkem hlasovalo 74 590 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 310 300 platných hlasů.



Vítězové sortimentních kategorií

Vítězové sortimentních kategorií a absolutní vítěz ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 byli určeni na základě výsledků reprezentativního průzkumu.

  • Mastercard obchodník roku s potravinami

    Cenu Mastercard Obchodník roku s potravinami získal Lidl Česká republika. Lidl bodoval mimo jiné v parametru zapamatovatelnosti – spontánně jej jmenovalo 58 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci Lidlu v dané kategorii deklarují rovněž vysokou míru loajality.

    Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Rohlik.cz.

  • Mastercard obchodník roku s drogerií a parfumerií

    Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s drogerií a parfumerií se stala dm drogerie markt, a to především díky nejvyšší míře loajality deklarované zákazníky v dané kategorii – podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je více než polovina – 58 %.

    Na druhém místě se umístila TETA drogerie a na třetím Rossmann.

  • Mastercard obchodník roku s oděvy

    Společnost Bonprix se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s oděvy díky nejvyšší míře loajality deklarované zákazníky – podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 36 %. Oproti minulému roku zároveň téměř dvojnásobně narostl parametr zapamatovatelnost.

    Na druhém místě je společnost Pepco a na třetím H&M.

  • Mastercard obchodník roku s obuví

    Ocenění Mastercard Obchodník roku s obuví získala společnost Deichmann. Společnost bodovala v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenoval každý druhý respondent nakupující sortiment. Zákazníci v dané kategorii deklarují k obchodníkovi Deichmann také vysokou míru loajality.

    Druhé místo obsadil Rieker a třetí CCC.

  • Mastercard obchodník roku se sportovními oděvy a potřebami

    Vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku se sportovními oděvy a potřebami je Decathlon. Jeho zákazníci deklarují nejvyšší míru loajality v dané kategorii. Podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 56 %.

    Druhé místo obsadilo s velmi těsným výsledkem Sportisimo a třetí Adidas.

  • Mastercard obchodník roku pro dům, zahradu a chovatele

    Společnost OBI se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku pro dům, zahradu a chovatele díky výborným výsledkům v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 54 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti OBI deklarují v kategorii také vysokou míru loajality.

    Na druhém místě se umístil Zoohit.cz a na třetím Hornbach.

  • Mastercard obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky

    V kategorii Mastercard Obchodník roku s nábytkem a bytovými doplňky zvítězila IKEA Česká republika, především díky nejlepším výsledkům v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenovalo 58 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci IKEA v dané kategorii deklarují také nejvyšší míru loajality.

    Na druhém místě je JYSK a na třetím Möbelix.

  • Mastercard obchodník roku s elektrem a elektronikou

    Společnost Datart se stala vítězem kategorie Mastercard Obchodník roku s elektrem a elektronikou především díky tomu, že zabodovala v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 54 % respondentů nakupujících sortiment.

    Na druhém místě se umístil s těsným výsledkem loňský vítěz Alza.cz a na třetím CZC.cz.

  • Mastercard Čerpací stanice s prodejnou

    Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou se stala společnost Tank ONO díky míře loajality deklarované zákazníky, která v posledním roce výrazně stoupla – podíl zákazníků, pro které je prodejna v rámci kategorie hlavním nákupním místem, je 66 %. Také z hlediska souhrnného indexu důvěry zákazníků je Tank ONO jedničkou v kategorii.

    Na druhém místě je loňský vítěz Benzina ORLEN a na třetím Shell.

  • Mastercard obchodník roku s knihami

    Ocenění Mastercard Obchodník roku s knihami získala společnost Knihy Dobrovský mimo jiné proto, že bodovala v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 61 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti deklarují také nejvyšší míru loajality v kategorii.

    Na druhém místě je společnost Megaknihy.cz a na třetím Knizni-klub.cz.

  • Mastercard obchodník roku s hračkami

    V kategorii Mastercard Obchodník roku s hračkami zvítězila společnost Dráčik především díky výborným výsledkům v parametru zapamatovatelnosti – spontánně ji jmenoval téměř každý druhý respondent nakupující sortiment. Zákazníci ke společnosti Dráčik deklarují také nejvyšší míru loajality v kategorii.

    Druhé místo obsadila Bambule a třetí 4kids.cz

  • Mastercard Lékárna roku

    Společnost Dr.Max se vedle získaného titulu Absolutní vítěz stala také vítězem kategorie Mastercard Lékárna roku mimo jiné díky výborným výsledkům v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 78 % respondentů nakupujících sortiment. Zákazníci ke společnosti Dr.Max deklarují také nejvyšší míru loajality v kategorii.

    Druhé místo obsadily lékárny Benu a třetí Pilulka.cz.

  • Mastercard E-shop roku

    Titul Mastercard E-shop roku získala Alza.cz. Jedničkou mezi e-shopy se stala mimo jiné díky tomu, že bodovala v parametru zapamatovatelnost – spontánně ji jmenovalo 44 % respondentů. Zákazníci k e-shopu Alza.cz deklarují v dané kategorii také nejvyšší míru loajality – podíl zákazníků, pro které je prodejna hlavním nákupním místem pro daný sortiment, je 38 %.

    Na druhém místě je Rohlik.cz a na třetím Zoohit.cz.

Zvláštní ocenění

  • Skokan roku

    Titul Skokan roku získal prodejce oděvů Bonprix. Společnost Bonprix se oproti roku 2020 ve své kategorii Obchodník roku s oděvy posunula o 15 příček a stala se tak vítězem kategorie. Společnost Bonprix posiluje především v parametru důvěry, kde dochází ke zlepšení o 27 procentních bodů, posiluje ale také loajalitu u svých zákazníků.

  • Cena odborné poroty

    Princip výběru vítěze kategorie Inovace roku je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. V prvním kole proběhnou individuální nominace ze strany členů expertního týmu. Na základě hlasování členů expertního týmu budou vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. Kandidáti budou vyzváni ke krátké prezentaci svého řešení na konferenci Retail Summit 2022 a o vítězi kategorie rozhodnou účastníci konference prostřednictvím hlasování.

  • Cena SOCR ČR

    Kategorie Mastercard Obchodník roku 2021 – SOCR ČR Zodpovědný obchodník je vyhlašována Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR za podpory společnosti Mastercard. Kategorie oceňuje zodpovědné obchodníky, kteří se dívají kolem sebe a dělají věci nad rámec standardů. Bojují proti plýtvání, podporují lokální dodavatele a celkově se snaží o naši udržitelnou budoucnost. Vítěz kategorie bude zveřejněn v rámci konference Retail Summit.

  • Vítězové ocenění Mastercard Obchodník roku 2021

  • Absolutní vítěz ocenění Mastercard Obchodník roku 2021
    (zleva: Simona Babčáková, moderátorka; Daniel Horák, generální ředitel Dr.Max; Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko)

  • Vítěz kategorie Cena veřejnosti
    (zleva: Simona Babčáková, moderátorka; Michal Farník, jednatel, Lidl Česká republika; Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko)

Tiskové zprávy

  • Společnost Růžový slon zvítězila v kategorii Inovace roku – lidskost v obchodě ocenění Mastercard Obchodník roku

    5. dubna 2022

    O vítězi v kategorii Mastercard Inovace roku – lidskost v obchodě dnes rozhodli svým hlasováním účastníci konference Retail Summit. O vítězství se utkali ve veřejné prezentaci finalisté kategorie – skupina COOP, Notino a Růžový slon. Vítězem se stala společnost Růžový slon.

    Celá tisková zpráva

  • Síť lékáren Dr.Max obhájila titul Absolutního vítěze ocenění Mastercard Obchodník roku 2021

    17. února 2022


    Celá tisková zpráva

    Nejzajímavější fakta - Mastercard Obchodník roku 2021
  • Zákazníci vyberou Obchodníka roku

    18. října 2021

    ZAČÍNÁ HLASOVÁNÍ V KATEGORII CENA VEŘEJNOSTI
    V rámci ocenění Mastercard Obchodník roku 2021 budou po devatenácté vyhlášeni nejlepší obchodníci působící na českém trhu. Současně se zahájením tohoto ročníku bylo spuštěno hlasování veřejnosti, a zákazníci tak mohou vybrat svého nejoblíbenějšího obchodníka. Hlasovat v kategorii Cena veřejnosti je možné od 18. října 2021 do 9. ledna 2022 prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz. Hlasující se mohou zároveň zúčastnit soutěže o 10 Apple iPadů a 100 předplacených karet Mastercard v hodnotě 1 000 Kč.

    Celá tisková zpráva

Kontakt

Organizaci soutěže a komunikaci s médii
zajišťuje agentura Ogilvy, s.r.o.

Bubenská 1477/1, Holešovice, 170 00, Praha 7
IČO: 25120158
C 51364 vedená u Městského soudu v Praze