Mastercard
Obchodník roku 2019
Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech sortimentních kategorií i zvláštních cen proběhlo 4. února 2020 v rámci galavečera konference Retail Summit 2020 v Clarion Congress Hotelu v Praze.
Dne 26. 2. 2020 se pod dohledem notářky uskutečnilo losování výherců 10 Apple iPadů mini.
Markéta A., Petra M., Eliška D., Helena P., Josef K., Christakati D., Jiří H., Petr D., Radka M., Viktorie K.
Všem výhercům gratulujeme.
Absolutním vítězem se již posedmé stala IKEA Česká republika. Ta se umístila na prvním místě i v kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky. Prodejna vykazuje vysokou míru loajality a důvěry zákazníků.
Cenu získal Lidl Česká republika především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich důvěře v prodejnu.
Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě byl Globus.
Vítězem kategorie se stala především díky velkému podílu loajálních zákazníků společnost dm drogerie markt.
Na druhém místě se umístila TETA drogerie, na třetím Rossmann.
V kategorii zvítězila díky vysoké loajalitě zákazníků společnost Pepco.
Druhé místo obsadil Marks & Spencer a třetí Zara.
Ocenění získala společnost Deichmann, a to hlavně díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich loajalitě.
Na druhém místě se umístila společnost Footshop.cz a na třetím Baťa.
Vítězem se stalo Sportisimo, a to především pro vysokou míru loajality mezi zákazníky.
Na druhém místě se umístil Decathlon a na třetím Nike.
V kategorii zvítězila poprvé společnost Zoohit.cz. Vítězné umístění společnosti bylo dáno především vysokou důvěrou zákazníků.
Na druhém místě se umístilo OBI a společnost Hornbach skončila na třetím místě.
V kategorii zvítězila IKEA Česká republika, která byla ve své kategorii hodnocena nejlépe ve všech ohledech.
Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím Möbelix.
Cenu získala díky vysoké míře loajality a spontánní znalosti mezi zákazníky Alza.cz.
Druhý se umístil Datart a třetí CZC.cz.
Vítězem kategorie se stala Benzina především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky.
Na druhém místě skončil Shell skončil a na třetím Tank ONO.
V kategorii Mastercard Obchodník roku 2019 – Cena veřejnosti zvítězila IKEA Česká republika s 73 132 hlasy a po sérii osmi vítězství tak posunula na druhé místo společnost Lidl Česká republika, která získala 72 480 hlasů. Na třetím místě byla dm drogerie markt s 55 713 hlasy. Celkem hlasovalo 140 837 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 1 160 699 platných hlasů.
Kategorie Millennials Obchodník roku hledala řetězec, který je nejvíce oblíbený u věkové kategorie 20–30 let. Vítězem se stala společnost A3 SPORT. Na druhém místě se v kategorii umístila společnost H&M a na třetím CCC.
Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku – Udržitelný obchodník je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. O vítězi kategorie rozhodli hlasováním účastníci konference Retail Summit 2020 a stal se jím KONZUM, obchodní družstvo v Ústí nad Orlicí.
Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako druhý největší zaměstnavatelský Svaz vyhlásil v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku speciální kategorii „SOCR ČR – Nejlepší zaměstnavatel v obchodě“. Vítězem kategorie se stala společnost MAKRO Cash & Carry ČR. Na druhém místě se umístila společnost Marks & Spencer a na třetím Lidl Česká republika.
4. února 2020
Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2019 se již posedmé stala IKEA Česká republika. Ta se umístila na prvním místě i v oborové kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky. IKEA Česká republika zvítězila rovněž v kategorii Mastercard Obchodník roku 2019 – Cena veřejnosti. O umístění obchodníků v této kategorii rozhodují zákazníci v internetovém hlasování. Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Lidl, Pepco, Deichmann, dm drogerie markt, Sportisimo, Alza.cz, Zoohit.cza Benzina. Ve zvláštní kategorii Mastercard Millennials Obchodník roku zvítězila společnost A3 SPORT a titul SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě získala společnost MAKRO Cash & Carry ČR.
4. února 2020
O vítězi v kategorii Mastercard Obchodník roku 2019–Udržitelný obchodník rozhodli dnes svým hlasováním účastníci konference Retail Summit. O vítězství se utkali ve veřejné prezentaci finalisté kategorie – Econea, KONZUM a MAKRO Cash & Carry ČR.
13. prosince 2019
V hlasování sedmnáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku 2019 v kategorii Cena veřejnosti zatím vede Lidl. Hlasování probíhá až do 12. ledna na internetových stránkách www.obchodnik-roku.cz.
9. října 2019
V rámci ocenění Mastercard Obchodník roku 2019 budou letos po sedmnácté vyhlášeni nejlepší obchodníci působící na českém trhu. Současně se zahájením tohoto ročníku bylo spuštěno hlasování veřejnosti, a zákazníci tak mohou vybrat svého nejoblíbenějšího obchodníka. Hlasovat v kategorii Mastercard Obchodník roku 2019 – Cena veřejnosti je možné prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz až do 12. ledna 2020. Generálním partnerem ocenění je společnost Mastercard.
Organizaci soutěže a komunikaci s médii
zajišťuje agentura Ogilvy, s.r.o.
Přívozní 2a, Praha 7, 170 00
IČO: 25120158
C 51364 vedená u Městského soudu v Praze
Lucie Pavlů
lucie.pavlu@ogilvy.comMilan Kříž
milan.kriz@ogilvy.com